Gratis forsendelse! Også for bytte- og returvarer. Læs mere...

Skip to Main Content »

Search Site

Ofte stillede spørgsmål / FAQ

 

Ofte stillede spørgsmål / FAQ

 

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om Scala Anti-Cellulite Shapewear, bestillinger, levering, kundetilfredshedsgaranti m.m. Hvis du mangler svar på et spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os direkte!

       
 


De 10 vanligste spørsmålene
1. Hvordan ved jeg, hvilken størrelse og model jeg skal købe?
2. Kan man have almindelige trusser eller g-strengstrusser på under tøjet?
3. Skal man have det på 8 timer i streg?
4. Slip af med appelsinhud, mindsk taljemålet, og gå ned i vægt – det lyder for godt til at være sandt.
    Hvordan er det muligt?

5. Får man samme effekt, hvis man sover med tøjet på?
6. Hvordan skal jeg vaske mit shapewear?
7. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har valgt en forkert størrelse og gerne vil bytte tøjet?
8. Hvor mange dages fortrydelsesret er der?
9. Hvordan fungerer jeres kundetilfredshedsgaranti?
10. Kan man købe jeres produkter i nogen butikker?

Vanlige spørsmål om størrelser
11. Hvilken størrelse skal jeg vælge, hvis jeg ligger mellem to størrelser?
12. Hvor stramt skal tøjet sidde på kroppen?
13. Skal man skifte størrelse, når lår- og taljemålet mindskes?

Vanlige spørsmål om produktegenskaper og bruk
14. Hvad er biokeramiske krystaller?
15. Er der nogen stoffer eller substanser, der går ind i huden?
16. Forringes effekten, når man vasker tøjet?
17. Hvor længe kan man bruge tøjet, inden det mister sin effekt?
18. Hvor længe varer effekten, efter at man har brugt tøjet hele perioden?
19. Kan man bruge shapewear, når man er gravid?
20. Kan man bruge shapewear, når man ammer?
21. Hvorfor findes der to benævnelser på produkterne: Scala Bio Fir respektive Scala Bio Promise?

Vanlige spørsmål om bestilling, betaling, levering, garanti, reklamasjon m.m.
22. Hvis man har egen butik og gerne vil sælge Scalas sortiment, hvem skal man så kontakte?
23. Hvordan når man jer pr. telefon?
24. Kan man betale pr. faktura?
25. Kan man handle pr. efterkrav?
26. Kan man dele betalingen op?
27. Hvor lang leveringstid er der?
28. Kan man spore sin pakke?
29. Problemer ved betaling med konto-/kreditkort?


–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

1. Hvordan ved jeg, hvilken model og størrelse jeg skal købe?

Det er vigtigt at huske på, at alt vores shapewear og leggings har 2 forskellige funktioner:
– Den ene funktion reducerer appelsinhud, taljemål og vægt.
– Den anden funktion er, at det virker figurformende, hvilket giver en flot silhuet og hjælper med at holde overflødig hud/deller inde.


Materialet i vores Bio-Promise-produkter er det samme i alle modeller. Biokrystallerne findes i hele stoffet og virker ens, men der er god grund til at vælge model efter, hvad der er vigtigst for dig:
– Hvis du først og fremmest ønsker at slippe af med appelsinhud på ben og bagdel og mindske omkredsen rundt om lårene, så fungerer vores leggings og vores shapewear-model med lav talje godt (reducerer også din vægt og taljemålet op til navlen).
– Hvis du vil have en trusse, der holder maven inde og samtidig aktivt mindsker dit taljemål, passer vores shapewear-model med høj talje godt (reducerer også din vægt samt appelsinhud på bagdel og lår).
 
Vigtigt at tænke på inden du vælger størrelse:
– Hvis du vil købe vores leggings eller vores shapewear med lav talje, kan du generelt vælge den størrelse, du bruger normalt, når du køber bukser.
– Hvis du bruger et eller flere numre større størrelse i bukser end i tøj til overkroppen, passer vores shapewear med lav talje og vores leggings som regel bedst.
– Hvis du bruger samme størrelse i tøj både på underkroppen og overkroppen, kan du godt vælge vores shapewear med høj talje.
– Hvis du ligger mellem to størrelser, anbefaler vi, at du tager den mindste størrelse (dvs. hvis du ligger mellem Small og Medium, skal du tage en Small).
– Du kan også kombinere to dele, fx vores leggings med vores shapewear med høj talje, for at dække så meget som muligt.
 
Tænk på dette, når du skal vælge model:
– Vi er alle forskellige. Vores shapewear og leggings er elastiske og skal sidde helt tæt. Men hvis du for eksempel har en bred bagdel og en smal talje, kan det være svært at få vores model med høj talje til at blive oppe (Bio Promise / høj talje). I disse tilfælde anbefaler vi, at du vælger Bio Promise / lav talje eller vores Bio Promise leggings.
 
Størrelsesguide
Small: 34 / 36 / 38
Medium: 40 / 42 / 44
Large: 44 / 46 / 48
X-Large: 48–50



2. Kan man have almindelige trusser eller g-strengstrusser på under tøjet?
Du kan have almindelige trusser eller g-strengstrusser på under shapewear og alligevel få samme effekt (den eneste forskel er, at det varer ca. en time mere, inden effekten af biokrystallerne virker, hvis du har trusser under, end hvis du ikke har det).
Hvis du vælger dette, behøver du heller ikke at vaske dit shapewear hver dag.



3. Skal man have det på 8 timer i streg?
Nej. Det vigtigste er at bære shapewear i alt 6-8 timer dagligt 6-7 dage om ugen. Effekten kan som regel ses allerede efter en uges tid, men den maksimale effekt opnås ved at bruge det så ofte som muligt i op til 60 dage. Jo flere timer pr. døgn, du bærer det, desto hurtigere effekt.

 

4. Slip af med appelsinhud, mindsk taljemålet, og gå ned i vægt – det lyder for godt til at være sandt. Hvordan er det muligt?
Vores patenterede nano-teknologi med integrerede biokeramiske* krystaller i stoffet er selve motoren i vores shapewear. Det unikke er, at når man bærer vores shapewear/leggings, varmer kroppen biokrystallerne op, så de afgiver forskellige frekvenser af langbølgede infrarøde stråler. Infrarød stråling er helt ufarlig for mennesker og andre levende organismer.

Disse for øjet usynlige stråler stimulerer huden og gør, at blodcirkulationen i huden øges. Det sætter gang i processen med at nedbryde appelsinhud, fedt og væskeansamlinger i huden. Restprodukterne optages af kroppens eget rensesystem, nyre og lever.
Biokrystallerne afgiver langbølgede infrarøde stråler, som stimulerer huden og øger blodcirkulationen (hvilket er en forudsætning for at kunne frigøre fedtceller og væskeansamlinger i huden). Det er signifikant for den infrarøde langbølgede stråling, som biokrystallerne afgiver, at den kun rammer det objekt (huden), den lyser på, og ikke luften rundt omkring.
Vores kropsformende undertøj er det eneste mærke, som kan påvise en dokumenteret effekt i form af reducering af appelsinhud, vægt og taljemål. I en uafhængig universitetsundersøgelse fra 2009 oplevede 80 % af de kvinder, der medvirkede, en markant mindskning af appelsinhud, vægt og omkredsen rundt om talje og lår efter bare 30 dage (download hele undersøgelsen).

 * De biokeramiske krystaller har ikke noget slægtskab med fx porcelæn. Krystallerne fremstilles kemisk og er sammensætninger af forskellige oxider (dvs. kemiske forbindelser mellem ilt og et eller flere andre grundstoffer), silikone og aluminium.
Biokeramiske materialer efterligner kroppens celler og bestanddele. For eksempel kan de syntetiske hofteproteser, som anvendes inden for sundhedsvæsnet, bygges delvis med biokeramiske materialer, for at kroppen ikke skal afstøde protesen, når den er indopereret.
Vores tøj indeholder ikke andre kemiske stoffer, og alle vores produkter er godkendt i EU.



5. Får man samme effekt, hvis man sover med tøjet på?
Du kan godt sove med shapewear på. Forskellen er, at blodcirkulationen ikke er nær så omfattende om natten sammenlignet med i dagtimerne, hvor du rører dig mere. Derfor vil du hurtigere mærke effekten, hvis du bærer shapewear i dagtimerne.



6. Hvordan skal jeg vaske mit shapewear?
Vi anbefaler, at du vasker tøjet i hånden eller ved et håndvaskprogram på 30°C.
De biokeramiske krystaller er integreret i stoffet og løsner sig ikke.



7. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har valgt en forkert størrelse og gerne vil bytte tøjet?
Mere info »

8. Hvor mange dages fortrydelsesret er der?
Mere info »

9. Hvordan fungerer jeres kundetilfredshedsgaranti?
Mere info »

10. Kan man købe jeres produkter i nogen butikker?
Varehuset NK i Stockholm får produkterne (Bio Promise) ind i efteråret 2010.
Vi har ikke selv nogen fysisk butik endnu, men til gengæld er vi alene om at tilbyde en betingelsesfri kundetilfredshedsgaranti, hvis du ønsker at bytte størrelse, eller hvis du ikke er tilfreds med resultatet.



11. Hvilken størrelse skal jeg vælge, hvis jeg ligger mellem to størrelser?
Dette er veldig individuelt, men ligger du mellom to størrelser, anbefaler vi at du tar størrelsen under (ligger du mellom Small og Medium, velger du altså en Small).



12. Hvor stramt skal shapewear sidde på kroppen?
For at biokrystallerne bliver aktiveret, er det nødvendigt med en vis kompression mod huden. I praksis skal tøjet derfor sidde lidt stramt for at opnå fuld effekt.



13. Skal man skifte størrelse, når lår- og taljemålet mindskes?
Når taljemålet mindskes i løbet af perioden, kan det være tid til at skifte til en størrelse mindre for at bevare kompressionen mod huden. At tøjet sidder stramt gør, at biokrystallerne virker mere effektivt.



14. Hvad er biokeramiske krystaller?
De biokeramiske krystaller har ikke noget slægtskab med fx porcelæn. Krystallerne fremstilles kemisk og er sammensætninger af forskellige oxider (dvs. kemiske forbindelser mellem ilt og et eller flere andre grundstoffer), silikone og aluminium.
Biokeramiske materialer efterligner kroppens celler og bestanddele. For eksempel kan de syntetiske hofteproteser, som anvendes inden for sundhedsvæsnet, bygges delvis med biokeramiske materialer, for at kroppen ikke skal afstøde protesen, når den er indopereret.
De mikroskopiske biokeramiske krystaller er indvævet og helt integreret i materialet, hvilket gør, at de aldrig løsner sig fra stoffet.
Vores tøj indeholder ikke andre kemiske stoffer, og alle vores produkter er godkendt i EU.



15. Er der nogen stoffer eller substanser, der går ind i huden?
Der findes ingen partikler, der kan trænge ind i huden. Det er kun blodcirkulationen, der øges og i et vist omfang også hudtemperaturen (hvilket skyldes, at tøjet fungerer lidt som vinterundertøj). Det kan sammenlignes med for eksempel massage, som også stimulerer blodcirkulationen.



16. Forringes effekten, når man vasker tøjet?
Nej. Biokrystallerne, som er indvævet i tøjet, løsnes ikke, og eftersom biokrystallerne består af et kemisk materiale, tager de heller ikke skade af varme.
 

17. Hvor længe kan man bruge tøjet, inden det mister sin effekt?
Takket være den høje kvalitet, som vores shapewear og leggings har, kan du bruge dem så længe, du har behov for det. Biokrystallerne er indvævet i stoffet og løsnes aldrig. Det betyder også, at tøjet bevarer sin effekt, så længe du ønsker at bruge det.
Med tiden kan du forvente normal slitage, men det er primært et spørgsmål om, hvor længe du kan holde tøjet hygiejnisk rent. Hvis du bruger trusser under shapewear, holder det sig selvfølgelig rent længere, men i så fald virker biokrystallerne først fuldt efter en times brug.



18. Hvor længe varer effekten, efter at man har brugt shapewear hele perioden?
Det er individuelt, men som regel kan du forvente, at effekten varer mellem 4 og 8 måneder, hvis du har brugt shapewear i 60 dage eller mere.



19. Kan man bruge shapewear, når man er gravid?
Der findes ingen undersøgelser med gravide kvinder, der har brugt Scala Anti-Cellulite Shapewear. Der findes dog ingen partikler, der går ind i huden. Det er kun blodcirkulationen, der øges i huden, og i et vist omfang også hudtemperaturen. Det kan sammenlignes med for eksempel massage, som også stimulerer blodcirkulationen.



20. Kan man bruge shapewear, når man ammer?
Der findes ingen undersøgelser med kvinder, der har ammet, samtidig med at de har brugt Scala Anti-Cellulite Shapewear. Ingen af vores shapewear-produkter når op over brystet, og der findes ingen partikler, der går ind i huden. Det er kun blodcirkulationen, der øges i huden, og i et vist omfang også hudtemperaturen. Det kan sammenlignes med for eksempel massage, som også stimulerer blodcirkulationen.



21. Hvorfor findes der to benævnelser på produkterne: Scala Bio Fir respektive Scala Bio Promise?
Scalas sortiment indeholder to produktkategorier: ”Scala Bio Promise” og ”Scala Bio Fir.” Begge varianter har den patenterede funktion BIOFIR med indvævede biokrystaller, som gør, at huden stimuleres, og blodcirkulationen øges (hvilket er selve forudsætningen for, at kroppen kan nedbryde fedtceller og dræne væskeansamlinger).
Scala Bio Promise hører til Scalas luksussortiment og er bl.a. kvalitetsmæssigt et bedre produkt. Scala Bio Promise er ægte shapewear uden sømme, hvilket gør tøjet ekstremt behageligt at have på.
Forskellene mellem produkterne er:
– Scala Bio Promise stimulerer blodcirkulationen mere og virker hurtigere takket være materialets kraftige kvalitet.
– Scala Bio Promise er sømløse, hvilket gør, at de sidder skønt mod kroppen uden at gnave eller skære i huden.
– Scala Bio Promise er vævet i en kraftigere kvalitet, hvilket gør, at det har en meget lang levetid.
– Scala Bio Promise er kropsformende (shapewear) og holder kropsformerne inde i meget større udstrækning, end Scala Bio Fir gør.
– Scala Bio Fir-produkterne har samme kvalitet som almindelige strømpebukser, hvilket gør, at de er mere følsomme over for skarpe genstande eller negle. Scala Bio-Fir-produkterne er ikke sømløse.

Fodnote: Den lidt umotiverede årsag til, at der findes to varianter af ”samme produkt” skyldes dels producentens strategi på forskellige markeder rundt om i verden, dels at produkterne fremstilles på to forskellige fabrikker.



22. Hvis man har egen butik og gerne vil sælge Scalas sortiment, hvem skal man så kontakte?
Kontakt os direkte på sales@scalabiopromise.se, så vil I blive kontaktet direkte af en af vores sælgere.



23. Hvordan når man jer pr. telefon?
Nej, desværre. Kundeservice: kundeservice@scalabiopromise.dk
Vi har som mål å besvare alle henvendelser innen 24 timer. Vi håper også at du kontakter oss dersom du har tips, synspunkter, reklamasjoner eller noe annet på hjertet.



24. Kan man betale pr. faktura?
Ja, vælg blot betaling pr. faktura i Kassen, så sender vi en faktura til dig, som skal betales, når du har modtaget din pakke (14 dage efter, at du har foretaget din bestilling). Administrationsgebyr ved betaling med faktura: 39 kr.



25. Kan man handle pr. efterkrav?
Nej, desværre. Hvis du vil betale, efter at du har modtaget varerne, kan du vælge betaling pr. faktura. Så betaler du først, når du har modtaget din forsendelse (14 dage efter, at du har foretaget din bestilling).



26. Kan man dele betalingen op?
Ja. I så fald skal du vælge betaling pr. faktura i Kassen. Når du modtager din faktura, kan du så aktivere funktionen afbetaling. Mindstebeløbet er 50 kr./måned.



27. Hvor lang leveringstid er der?
Vi sender vores forsendelser som brev med postvæsnet, og bestillinger, der foretages inden kl. 16.00 på hverdage, afsendes samme dag. I praksis betyder det, at du kan forvente at modtage forsendelsen den følgende dag.
I undtagelsestilfælde – hvis du har en postadresse, der ligger langt mod nord, eller det tager lang tid for landposten at nå ud til dig – kan det tage 2-4 dage, inden du får din pakke.



28. Kan man spore sin pakke?
Nej, desværre.



29. Problemer ved betaling med konto-/kreditkort?
Hvis du har problemer med at betale med konto- eller kreditkort, skyldes det som regel nogen af følgende punkter:
– At der er en konflikt mellem din webbrowser og vores betalingsleverandørs system. Prøv at foretage bestillingen via en anden webbrowser. Du kan fx bruge Firefox eller Google Chrome. Internet Explorer kan i enkelte tilfælde give problemer.
– At dit kreditkort ikke er aktiveret til køb over nettet (kontakt din bank, hvis du er usikker).
– At kortselskabets database (Visa/MasterCard osv.) registrerer, at den adresse, du har angivet, ikke stemmer overens med navnet på kortet, i hvilket tilfælde de ikke vil trække pengene af sikkerhedsmæssige årsager. Dette er en sikkerhedsforanstaltning, således at ingen andre end du selv kan foretage en bestilling på kortet. Hvis det er tilfældet for dig, skal du opgive den adresse, som er koblet til dit kort, og hvis du derefter ønsker at få produktet leveret til en anden adresse, skal du angive dette ved bestillingen.
– Det kan også skyldes, at der ikke er dækning på kortet/kontoen ved bestillingen.
– Hvis årsagen ikke findes blandt nogen af de ovenstående, må du gerne henvende dig igen – så laver vi en fejlsøgning!

 

 

 

 

 

 

 

 



       
 
 

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.